טלי עמר – ZOHAR

רפלקסולוגיה להריון ולידה עשה/ עשי זאת בעצמך

מאת: טלי עמר
אחות  IVF  בכירה, מיילדת מומחית לידה טבעית בוגרת תואר MA בסיעוד, ארומתרפיסטית ורפלקסולוגית מוסמכת. מפתחת פורמולות שמנים ייחודיות מתמציות צמחים בלבד לבעיות פוריות, הריון, לידה, תינוקות פעוטות וילדים.

מאמר פורסם באתר מאמי

הריון זהו התגלמות הנשיות והבריאה, תקופה נפלאה זו יכולה להיות חוויה מרגשת ומעצימה מצד אחד ומצד שני מלווה במתח נפשי ופיזי, עייפות, כאבי גב, כאבי ראש. נפיחות ברגלים מתקדם ועוד .

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול במגע אשר מתמקדת בטיפול בכפות הרגליים. טיפול מקומי בעל יכולת השפעה על כל מערכות הגוף באמצעות לחיצות, עיסוי ומתיחות קלות של כפות הרגלים, אשרר באמצעותם גורמים לתגובה עצבית ואנרגטית בכל הגוף שמטרתם לעורר תהליכי ריפוי טבעיים לכל אדם בכלל ולאישה ההרה בפרט.

לפי שיטה זו קיימת מפה אנטומית אשר מראה מה מצבו של כל איבר ואיבר ומשפיעה על תפקוד איברי הגוף דרך לחיצות בכפות הרגליים.

רפלקסולוגיה להריון:

רפלקסולוגיה מומלצת החל משבוע 14 להריון ותפקידה לשפר זרימת דם לאם ולעובר ובכך לטפל בעצירויות, טחורים, צרבות, מתח, הרגעת שרירים כואבים, בצקות בהיריון, כאבים בכפות הרגליים וסימפיזיוליזיס. עקרון הרפלקסולוגיה הוא טיפול בהזרמת דם, הנעתו, יצירת תנועה חדשה בגוף ובכך הדם נושא חמצן עשיר לכל האיברים ומניעה את נוזלי הלימפה – ומכאן מגיעה התחושה הטובה והמשחררת.

אני מציעה לתת למישהו לעסות לך את הרגליים, מאחר ונראה לי שיהיה קשה לך לעשות זאת בעצמך …ישנם כאן מס טיפים שניתן לעשות בבית ע”י בן זוג בת זוג או חבר/ה… המסאג’ והלחיצות אינם כמו טיפול רפלקסולוגי מלא, אולם יכולים בהחלט להקל באופן משמעותי על הכאבים למיניהם והמסורבלות הפיזית והנפשית.

אופן הטיפול :

  • צריך לרחוץ ידיים עם מים וסבון ולדאוג לרגלים נקיות על מנת שהשמן או הקרם לא ידבקו לליכלוך. (ניתן להסיר את הליכלוך באמצעות מגבונים)
  • יש לשכב בכורסא עם רגליים מורמות על מנת שלמטפל יהיה יותר קל לעסות את כפות הרגלים וכן חשוב שאת תשכבי עם בית חזה מורם על מנת שתהיה לך תפוקת נשימה טובה ובכך אספקת דם עשיר בחמצן לך ולעובר השוכך ברחמך.
  • חשוב לשים מגבת מתחת לכפות הרגלים, ניתן לקחת קרם או שמן שקדים לביצוע העיסוי, אני ממליצה להכין שרפרף ליד עם מגבונים ושמן או קרם על מנת שיהיה בהישג יד.
  • הסר/’ את התכשיטים מהידיים. (טבעות צמידים או שעונים)
  • הנח/י את הידיים על כפות הרגליים ונסה/’ למתוח אותם קדימה ואחורה כאשר האצבעות מורמות כלפי מעלה וכלפי מטה, עדיין ללא קרם או שמן.
  • קח/’ כמות נדיבה של קרם או שמן ותתחיל למרוח מהברך ועד כפות הרגלים.
  • בזמן שעובדים על רגל אחת ניתן לכסות את הרגל השניה במגבת.
  • מתחילים בעיסוי של כל כף הרגל מלמעלה למטה ובחזרה ולרוחב… כמו שתי וערב.
  • בחלק האמצעי של של כף הרגל גם צריך לעסות בכיוון של שתי וערב.
  • להקלה על כאבי גב צריך לעבור עם האגודל עמו “תנועת תולעת” בצד הפנימי מהבוהן הגדולה ומטה ובחזרה כפי שמצויין המפה במסלול הירוק בצד הפנימי והחיצוני.
  • בגב כף הרגל צריך לעסות מכיוון בין האצבעות ומטה כ 2-3 ס”מ כפי שמתואר בחיצים בצבע ירוק בגב כף הרגל.
  • את אותם הלחיצות יש לעשות גם ברגל השנייה על מנת שיהיה איזון בין הרגלים כך גם בגוף.
  • לאחר סיום הלחיצות בשני הרגליים מומלץ לעסות את שני הרגלים עם שני הידיים כמו בתחילה ובכך להזרים דם לך ולעובר וליצור איזון והרמוניה.

טיפולי הרפלקסולגיה בהריון הוא למטרת איזון ותמיכה לריפוי כל המערכות בגוף האם והעובר.

טיפולי הרפלקסולוגיה לאישה ההרה ע”י מטפל/ת מוסמך יסייעו לאישה להרגיש רעננה ומחוזקת. השינה יותר טובה ועמוקה וישנם רוגע ושלווה פנימית לאחר הטיפול ואפילו מס’ ימים לאחריו.

מומלץ לעשות טיפול רפלקסולוגי אצל מטפל/ת מוסמך לפחות אחת לשבוע.

רפלקסולוגיה מסייעת בנוסף לזירוז לידה טבעית וכן להיפוך עובר הנמצא במצג עכוז או מצג אחר.

נהוג להתחיל ברפלקסולוגיה למטרת זירוז לידה בשבוע 38. כאשר בשלב זה מתבצעות לחיצות ממוקדות על המערכת ההורמונלית, תמיכה וחיזוק במערכות נוספות בגוף וזה יוצר תנועה וזרימה לאיברי המטרה והרגעה. הלחיצות עצמן גורמות להפרשת הורמון אוקסיטוצין אשר מכונה גם “הורמון האהבה” ותפקידו לסייע בהתקדמות הלידה.

טיפים לרפלקסולוגיה ע”י מלווה לזירוז לידה:

הסתכלי על כל ההנחיות מעלה רק שכאן בנוסף לסדר הלחיצות והעיסוי נוספים לחיצות על ההיפופיזה בבוהן הגדולה (סימנתי נקודה באדום במפה), תפקיד הלחיצה על ההיפופיזה תגרום לייצור האוקסיטוצין (הורמון האהבה) .

וכן לחיצות בצד החיצוני והפנימי של הרגל באיזור השחלות ובגב הרגל באיזור החצוצרות כפי שמצויין במפה בצבע אדום , את הלחיצות הללו צריך לעשות עם האגודל “בתנועת תולעת” ובכך יש שחרור הורמונים טבעיים אשר מטרתם היא לגרום לתחילת התכווצויות ובכך להחל את תהליך הלידה.

במהלך הלידה חשוב מאוד לעשות רפלקסולוגיה על מנת לעזור בהתקדמות תהליך הלידה הטבעית, המשך ירידת ראש העובר ובכך לחץ על צוואר הרחם והמשך פתיחה ומחיקה של צוואר הרחם עד לפתיחה מלאה ובהמשך ליציאת העובר אל אויר העולם.

את הטיפים הללו ניתן לעשות גם כשהלידה כבר החלה וזה עוזר לקדם את תהליך הלידה.

בהצלחה ולידה קלה וטובה…

אהבת את המאמר?, אשמח שתשתפי

Share on Facebook
Share on Twitter
Email

השאר תגובה